بازگشت به طبیعت - باغشن گچ به طاغان از مسیر دره ی میل

زندگی باید کرد   گاه با یک گل سرخ ،

گاه با یک دل تنگ

گاه باید رویید ، درپس این باران

گاه باید خندید، برغمی بی پایان...

ساعت 7:20  از معدن گچ باغشن گچ در خلاف جهت رودخانه به راه می افتیم.بعد از مسافت کوتاهی که سمت شمال غرب آن به طرف یال چهل قیز (مسیر قله ی زرگران و قله ی بینالود ) و سمت غرب که به منطقه ی هاوو دره ی میل منتهی می شود ، رسیده و برای صبحانه توقف می کنیم.

در ساعت 8:30  بعد از خوردن صبحانه ، به سمت چپ یعنی دره ی میل ادامه ی مسیر می دهیم.در ابتدا هوا ی سردی داشتیم ولی کم کم گرمای آفتاب ،جایگزین سرما می شود.هرچه به آبشار میل نزدیک تر می شویم زیبایی مسیر هم بیشتر می شود.از کنار آبشار می گذریم و در بالای آبشار بعد از یک ونیم ساعت کوهپیمایی ،استراحت مختصری داریم و با خوردن چای آتشی و تنقلات ، کسب انرژی می کنیم و به سمت دره ی میل حرکت می کنیم .

انتهای دره ، شیب تندی را پشت سر می گذاریم  و ساعت 11:40 دره به پایان می رسد و به منطقه ی کول‍‍‍‍‍‍‍‍ی (kavally) وارد می شویم. بیست دقیقه بعد ،برای صرف ناهار در کنار چشمه ای توقف می کنیم.

ساعت 13:10 به راه افتاده و حدود بیست دقیقه بعد به سه راهی :

( سمت راست : آبشار کیمشا  ،‌  زمان : 20 دقیقه   ،

سمت چپ : روستای آبقوی  ،  زمان :  3 ساعت  ،

مسیر مستقیم : روستای طاغان   ،  زمان :  1/5 ساعت   )   می رسیم.

در ضمن در سه منطقه جنگل بچور ( بهترین چوب ) داریم:

اولی  : از سه راهی به طرف آبقوی

دومی : بست بالای آبشار کیمشا

سومی : کوه های بالاتر از بست به نام  ، سربه ( مرز بین روستای درخت جوز و روستای طاغان ).

ساعت 15:10  طاغان هستیم یکی از سرویس ها آمده ولی از سرویس شهرک هنوز خبری نیست و تا نزدیکی روستای بعدی پیاده می رویم .این همه تو کوه ها کوهپیمایی کردیم دریغ از خستگی ،اما این یک ونیم ساعتی که تو جاده ی آسفالته بودیم واقعاً خسته کننده بود .

مسافتی که پیمودیم 18/5 km  می باشد البته بدون پیاده روی آسفالت.

امروز منطقه ی زیبایی را به چشمانمان هدیه دادیم و روزمان سرشار از طراوت زندگی بود .

امروز روزی بود که می باید خدا را صدازد و در آغوشش خندید...

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب

بخند که تو در آغوش خدایی...