بازگشت به طبیعت - قله ی فلسکه
قله ی فلسکه
در کوهستان های حقیقت ، هرگز بیهوده صعود نمی کنی.
امروز به قله ای بلندتر دست می یابی
یا به توان خود می افزایی که فردا فراتر روی.        " فردریک نیچه  "

روز دیگری را در طبیعت زیبای خداوندی آغاز می کنیم :

ساعت 7:30 از شهر درود حرکت کرده ودر مسیر رود خانه ، بعد از گذر از دره های تیغ بیل(تغ بل ) ، استیمن و نرم پا ،در ابتدای دره ی گی ویش (محل استراحتگاهی کلبه ی جوان ) برای صرف صبحانه در ساعت 8:40 توقف کردیم.

بعد از استراحت کوتاه نیم ساعته ، دو گروه شدیم .گروهی  خانه سفیدو عده ای قله را انتخاب کردند . بنابراین ،به سمت شمال ادامه ی مسیر دادیم.پس از طی مسافت کوتاهی ،به دو راهی (دو آبی : محلی که دو تا آب به هم ملحق می شوند ) رسیدیم. سمت راست آن ، کمر زرد بود که به ده بار مشهد ختم می شد وسمت چپ، به خانه سفید ،که در ادامه ی آن به قله ی فلسکه ودر نهایت به کنگ مشهد منتهی می شد.

برنامه ی امروز ما ، قله ی فلسکه بود بنابراین ،مسیر سمت چپ را بر گزیدیم.ساعت 10:40 به خانه سفید رسیدیم.در طول مسیر ، مناظر زیبا وبرفی همراه با صدای دل نشین آب ، چشم انداز خوبی را برای گروه فراهم آورده بود .

بالاخره بعد از طی تقریبا 14 کیلومتر کوهپیمایی، در ساعت 12:50 به قله ی فلسکه با ارتفاع 3081 متر رسیدیم.

سمت شمال قله (کنگ ) ، شمال شرقی (جاغرق ) ، شمال غربی (زشک) ،شرق قله (قله ی قوچگرد ) ، غرب قله (قله ی شیرباد ) قابل رویت بود.

سردی هوا و وزش باد ،فرصت کمی برای ماندن روی قله را به ما داد.بنا براین سریع به طرف پایین حرکت کردیم ودر ساعت 14:20 برای استراحت و صرف ناهار در خانه سفید توقف کردیم.
بعد از ناهار ، همگی به طرف درود به راه افتاده و به دیگر همنوردان درساعت 17:15 ملحق شدیم.

در این برنامه ، آقای علی دهقان رئیس هیات کوهنوردی خور و بیابانک میهمان گروه بودند .امیدواریم روز خوبی را در کنار پیامی ها سپری کرده باشند.