بازگشت به طبیعت - قله ی جوز از مسیر هاو
قله ی جوز از مسیر هاو
متبرکند آن ها که این موهبت را دارند تا دوستی با طبیعت را بیافرینندو آن خود هدیه ای است از جانب خداوند.
ولی بالاتر از همه ،قدرتی است که آدمی از خود بیرون شود و طبیعت را که طراوت وشادی است ،بستاید ودوست بدارد.

پس روز زیبای دیگری رادر زندگی رقم می زنیم :

ساعت 7:30 از معدن گچ باغشن گچ به سمت شمال حرکت کردیم. بعد از رسیدن به دو راهی ( چهل قیز و هاو ) به طرف غرب ادامه ی مسیر داده، تا ساعت 8:40 به منطقه ی هاو جهت صرف صبحانه رسیدیم .
بعد از صبحانه ،دو گروه شدیم .عده ای به آبشار هاو رفتند ودیگر همنوردان آمادگی خود را،جهت رفتن به قله اعلام کردند.

بنابراین ساعت 9:20 از دره ی سولی اشتر (آبدار ) که شمال منطقه ی هاو می باشد حرکت کردیم.
دره ای بسیار زیبا همراه صخره های کوچک وبزرگ که چشم هر بیننده ای را مجذوب خودش می کرد.

هم چنین در طول مسیر ،درگیری با سنگ و گام برداشتن روی برف ودر بعضی نقاط گل ،روز هیجان انگیزی را برای همه ی ما رقم زد.
بالاخره ساعت 12 به قله ی جوز با ارتفاع 2463 متر رسیدیم.

در شمال این قله ، رشته کوه های زرگران ودر انتهای آن قله ی 120(سردبیستی)،در جنََََوب قله ی ملکوه ،ودر شرق، قله ی کلاغان قابل رویت بود.
بعد از کمی استراحت وعکس گرفتن ،مسیر برگشت را از سمت شرق ادامه دادیم که البته توانستیم حرکت روی انبوهی از برف را یک بار دیگر تجربه کنیم.
در بعضی جا ها ارتفاع برف به 70 الی 80 سانتی متر نیز می رسید واین برای همه ی ما بسیار دل انگیز و شادی آور بود.
دره ی مرغاویچ مسیر برگشت ما بود اما به اشتباه مسیر جدیدی را طی کردیم و از طبیعتش بسیار لذت بردیم.
بعد از مسافتی ،ساعت 14:40 به رود خانه ی باغشن رسیدیم.وپس از35 دقیقه پیاده روی در این مسیر ،جهت صرف ناهار در دو راهی توقف کردیم.

زمان کمی برای ناهار داشتیم بنابراین سریع حرکت کرده ، تا در ساعت16:15 به دیگر دوستان جهت برگشت به خانه ملحق شدیم.

خیلی خوش حالم که روز شیرین و دل چسبی را با رفیقان خوب راهم ،سپری کردم . تا روزی دیگر....