بازگشت به طبیعت - خرو به لنترس
خرو به لنترس

در کوهساران ، هنگامی که به زیر سایه ی درختان سپیدار می نشینید و

از آرامش و صفای کشتزارها و چمنزارهای دور دست بهره مند می شوید  ،

بگذارید دلتان در خاموشی بگوید : خداوند در خرد آرمیده است . " جبران خلیل جبران "

در ساعت 7 صبح از خرو به سمت رود خانه ی کوچک ( شمال ) حرکت کردیم.بعد از چهل دقیقه به چشمه ی چغندر آباد رسیدیم.بعضی از دوستان در این منطقه ، بطری ها را پر آب کردند و سپس به مسیرمان به طرف کوچه باغهایی که در شرق چشمه بود ادامه دادیم.این مسیر ما را به لنترس و آبشار مصنوعی"ری میان" هدایت می کرد.اما اگر جهت رودخانه ی کوچک را می پیمودیم به آبشار "ششو" می رسیدیم.

ساعت 8 در کنار آبگیری در چغندرآباد برای صبحانه توقف کردیم.جایی هموار برای نشستن نداشتیم چرا که سیل امسال ، مسیر را شسته بود.درخت توت بزرگی کنار آبگیر بود و از این جا توت خوری ما شروع شد .توت هایی درشت وپرآب وشیرین....

بعد از یک ساعت توقف ، عده ای از دوستان آبشار و عده ای سمت قله ی تیغ اره را در پیش گرفتند و ما به مسیرمان به سمت بالای چغندر آباد ادامه داده و از دوراهی که شمال آن به قله منتهی می شد از شرق سرازیر شده و در لنترس کنار آبگیری به درخت شاتوت بزرگی رسیدیم.بیشتر دوستان مشغول خوردن وچیدن شاتوت شدند به جز من و دو سه تا از دوستان که از قرمزی دست و صورت و لباسمان چندان خوشمان نمی آمد.ناهار را همین جا بودیم.زمان زیادی برای برگشت داشتیم ودر جمع دوستانه ، گفتیم و کلی خندیدیم...

ساعت 15:30 به سمت پایین دره به راه افتادیم .در مسیر درختان توت بسیاری بود و در کنار هر درختی ، توقفی.

از بس توت خورده بودیم همگی تشنه بودیم اما آبی برای خوردن نبود.تا این که در نزدیکی روستا ، با تعارف یکی از اهالی ، دست و صورتی شستیم و از همه مهم تر سیراب شدیم.از رودخانه ی بزرگ ، در ساعت 18 به روستا جهت برگشت به خانه رسیدیم.با دوغ و نوشابه ی سردی از طرف سرپرست ، برنامه ی توت خوری را به پایان رساندیم.