بازگشت به طبیعت - قله ی بینالود
قله ی بینالود

برای سپری کردن زندگیِ که درآرزویش هستید،

همه ی چیزهای مورد نیاز را در درونتان دارید ،

هر کمبود اعتمادی که احساس می کنید در حقیقت، یک توهم است !  "آنتونی رابینز"

برنامه ی دیگری را بر فراز قله ی بینالود این گونه آغاز کردیم :

پنج شنبه 93/3/1:

ساعت 13 با کمی تأخیر، به سمت روستای عیش آباد حرکت کردیم.مسیر، بر اثرسیلاب هفته ی گذشته بسیار خراب شده بود. حتی نیسان که تا اول کوتل می رفت ، به خاطر از بین رفتن راه ،فقط تا دو راهی امکان آمدن داشت.بنابراین برای رسیدن به دو راهی کمی معطل شدیم.

در ساعت 14/40 همگی از دو راهی استارت حرکت به سمت جان پناه را زدیم.بعداز یک ساعت پیاده روی ، به محله ی جبیر وپس از آن به فاصله ی ده دقیقه ،به چشمه ای جهت آب برداشتن رسیدیم.در طول این مسیر ، عطر شکوفه های درخت سنجد ، همه را به وجد آورده بود .هوای ابری همراه با خنکی ملایم باد وگاهی نم نم باران ، روز خوبی را برای ما رقم زد.

در ساعت 16 اول کوتل نردبان بودیم ومسیر 50 دقیقه ای تا پایان کوتل را با این هوای عالی به راحتی عبور کردیم.قله ی کلاغان ودر کنار آن قله ی گاو سیخ در سمت چپ ما دیده می شد.پوشش گیاهی منطقه ، به دلیل بارش فراوان، متراکم وسرسبز شده بود .ساعت 17:40 در چشمه ی محله ی اول کوتل، استراحت کوتاهی داشتیم وبا چای آتشی، خستگی مسیر را از تن به در کردیم.

بعد از نیم ساعت ،به زرشک زاروپس از آن در ساعت 18:50 به جان پناه با ارتفاع 2440 متر رسیدیم.

تعدادی از دوستان بیرون از جان پناه چادر زده بودند وطبقه ی بالای جان پناه هم یک گروه سیزده نفری از کاشمر بودند.بنا براین یک گروه هشت نفره تشکیل داده ،به راه افتادیم .

پس ازیک ساعت وبیست دقیقه در ساعت 20:50  به سرچشمه ی قله ی زرگران دردو کوهی نزدیک گردِسنگ با ارتفاع 2770 متر رسیدیم.شب آرام وساکتی را در دل کوهستان گذراندیم.تنها صدایی که به گوش می رسید ، صدای شر شر آب وآواز دل انگیز پرندگان و نزدیک صبح صدای پارس سگ ها.

جمعه 93/3/2 :

ساعت 6صبح همراه با کوله های سنگین شب مانی به طرف قله به راه افتادیم.از این ناحیه شیب ملایمی داشتیم وپس از 1/5 ساعت کوه پیمایی به قله ی بینالود با ارتفاع 3219 متر رسیدیم.

اگر از جان پناه حرکت می کردیم تقریباٌ سه ساعت زمان برای قله نیاز بودو ما این زمان را شب قبل پیموده بودیم.

پس از یک ساعت استراحت در قله وصرف صبحانه،دیگر همنوردان به ما ملحق شدند.بعد از عکس گرفتن،مسیر برگشت را به طرف جان پناه ادامه داده واز آن جا در ساعت 11/30 به سمت اول کوتل حرکت کرده وناهار را در باغ آقای شکاری صرف کردیم.در پایان در ساعت 17 همگی برای برگشت به خانه آماده بودند.

یادمان باشد که ما فرزند معجزه آسا وبی نقص کائنات هستیم

وفراتر از هر معیاری توانمندتریم .