بازگشت به طبیعت - چناران به گرینه از" نومُرده شور"
چناران به گرینه از" نومُرده شور"

درخت ها با زمین وزمین با درخت ها ،

پرندگان با درخت ها و درخت ها با پرندگان ،

زمین با آسمان و آسمان با زمین  عشق می ورزند. " اُ شو "

روز دیگری را دردامان طبیعت آغاز می کنیم :

در ساعت 7:10 همه ی گروه ،از روستای چناران به راه افتادیم. بعداز مسافت کوتاهی ، به یک دو راهی رسیدیم .

مسیر مستقیم ، نزدیک ترین راه به روستای گرینه بود . ما مسیر سمت راست را ادامه داده، تا در ساعت 7:45 به" کلاته نو "برای صرف صبحانه رسیدیم.

بعد از استراحت کوتاهی ، دو گروه شدیم. عده ای از دوستان،به همراه حاج آقای اسکناسی ، مسیر کوتاه گرینه را انتخاب کردند وما نیز، با جمعی ازهمنوردان مسیر نومُرده شور را برگزیدیم.

از سمت شرق به طرف بالا حرکت کردیم.بعد از مسافتی ، قله ی قوچگرد  در جلوی دید ما و دره ی " نومُرده شور"در سمت چپ ما به زیبایی قابل رؤیت بود.

سرسبزی کوه ها ، همه را به وجد آورده بود امّا با دیدن جاده و تخریب طبیعت به دست بشر، شادی، لحظه ای از ما گرفته شد  وما را نگران آینده ی این طبیعت بکر کرد.

ساعت11 از دره ی زیبای "اُلنگ دراز"عبور کردیم وخاطرات جنگل های شمال را در ذهن ما تداعی کرد.بعد از45 دقیقه به باغ علی میر که در محل تلاقی دره ی "نوجوز"ازسمت راست ودره ی "ترقیه" ازسمت چپ واقع شده رسیدیم.

این مسیر را ادامه داده وپس از گذر از "کلاغ آشیان" با دیواره های سنگی بلند، در ساعت 12:20 به "نومُرده شور"جهت صرف ناهارتوقف کردیم.

بعد از استراحت، ساعت 15 دره ی "نوجوز" راادامه داده وپس از45 دقیقه به دوراهی (دوآبی)" نوجوز ونوحلوا "که محل جمع آوری وفروش ریوس ها بود رسیدیم.در این منطقه ، قنات آب بسیار خوبی است که همه ی دوستان آب برداشتند.

در ساعت 16:30 به دیگر همنوردان در محل درخت چنار روستای گرینه ملحق شدیم.

تا روزی دیگر .....

تمام حیات در دریای بی انتهای عشق،موج می زند.

بگذار عشق ، پرستش تو باشد.