بازگشت به طبیعت - غار سرنی (درخت جوز)
غار سرنی (درخت جوز)

چشمان معلم آسمانی ترین چشمها
          و دستانش پر مهر ترین دستهاست
                    می توانی با وجود او بهار را نظاره کنی .

امروز روز زیبای دیگری را در دفتر خاطراتمان رقم زدیم. منطفه ای بسیار دیدنی و بکر که چشم هر بیننده ای را مجذوب خودش می کرد.

ساعت 8 صبح به روستای درخت جوز رسیدیم. در ابتدای روستا چنار 400 ساله ای است که مشرف به چشمه ای است .برای طول مسیر آب برداشتیم و در خلاف جهت رود خانه حرکت کردیم.رودخانه ای پر جوش وخروش ، که صدای دل انگیز آن ، گوش هر شنونده ای را نوازش می داد . در دو طرف رود خانه درختانی سبز وبهاری ، توجه هر کسی را جلب می کرد.

در ساعت9:20 در منطقه ی دو آبی " جایی که دو تا آب رود خانه به هم می پیوندند" برای صرف صبحانه توقف کردیم. پس از کمی استراحت ، به راه افتادیم.در سمت راست ما ، دره ی هاونی که به دو کوهی و در نهایت به قله ی بینالود ختم می شد ، بود .ما دره ی سمت چپ که هشت دره نام دارد را انتخاب کردیم.

در این مسیر ، جنگل بچور ( بهترین چوب ) ، و گل های لاله بسیار تماشایی است.قله ی بل (bel)در سمت راست دره و قبل از مزار دیده می شود.درختان ارس به طور  پراکنده در منطقه، زیبایی خاصی را به وجود اورده بودند.

ساعت 12 به مزار رسیدیم. سرپرست برنامه، اجازه ی رفتن به غار سر نی را به دلیل کمی وقت به گروه ندادند. از مزار تا غار 1:30 زمان لازم است و چون مسیر برگشت ،هم طولانی و هم در گیری با ستگ در انتظارمان  بود، تنها چند نفر از اعضای گروه به این غاررفتند.

غار سر نی ، بزرگترین غار آبی اسنان خراسان است . قسمت ابتدایی غار ،قابل پیمایش و درادامه ،حوضچه ی آبی وجود دارد ،که مسیر را مسدود کرده است .

ناهار را بالاتر از مزار در غرب رود خانه ، در کنار چشمه ای با یک ساعت کوهپیمایی، توقف کردیم .استراحت کمی داشتیم چرا که با خوردن ناهار ،بارش باران نیز نم نم آغاز شدو هر لحظه،شدت آن بیشتر می شد .
بنابراین سریع حرکت کردیم.در غرب رود خانه، قله ی طاهر به زیبایی دیده می شد. مسیرمان را به طرف جنوب از بالای رود خانه ادامه دادیم. کوه زیبایی که قسمت بالای آن سنگی و حالت پله ای داشت، با چمن های سبز و گل های رنگارنگ ، مرا به یاد زندان سلیمان در تکاب انداخت و خاطره ی سال های دور را ،در ذهنم تداعی کرد.
 در انتهای مسیر ، درگیری با سنگ ودر بعضی نقاط سنگ های ریزشی ، باعث کندی حرکت ما شد .
اما بلاخره زود تر از زمان مقرر، در ساعت 16:45 به درخت جوز رسیدیم .
بنابراین با دست کردن چای وخوردن آن خستگی روز را از تنمان به در کردیم.
تنها اشکالی که این مسیر داشت ،کنه ی زیاد بود .در طول راه،در مینی بوس فقط کنه پیدا می کردیم.
( راستی مار هم زیاد بود مخصوصا با گرم شدن هوا ، سروکله شان پیدامی شود.)
                          امروز تمامی دوستان روز خوبی را گذراندند.