بازگشت به طبیعت - قله ی ملکوه

بعضی ها وارد زندگی ما می شوند و سریع می روند

بعضی برای مدتی می مانند ،

روی قلب ما رد پا باقی می گذارند

وما دیگر هیچ گاه ، همان که بودیم ، نیستیم !!!

هر سال ، اوایل بهار ، برنامه ای به منطقه ی زیبای کدکن از شهرستان تربت حیدریه اختصاص داده می شود.همه ی اعضای گروه ، سعی می کنند این برنامه را از دست ندهند تا بتوانند از طبیعت آن جا ، نهایت لذت را ببرند .

قله ی ملکوه (ملکان) ، که در بیشتر نقشه ها به نام کوه چهل تن معروف است ، شبیه به علم کوه (با مقیاس یک سوم) می باشد.این قله ، سخت ترین کوه دیواره ای – گرده ای در مرکز خراسان با ارتفاع 3013 متری است.

ساعت 8:30 به کد کن(مسافت از نیشابور 72 کیلومتر) رسیدیم.به سمت شمال در خلاف جهت رودخانه حرکت کردیم.اکثر بچه ها در مینی بوس صبحانه را صرف کرده بودند .بنابراین توقف خیلی کوتاهی در نزدیک چشمه ای داشتیم.مسیر را ادامه داده واز کوه های سر به فلک کشیده ی منطقه لذت بردیم.

اما با دیدن آبگیر نزدیک چشمه پونه ، همگی شوک زده شدیم چرا که به دلیل بارش کم ، آبگیر خیلی کم آب بود .بنابراین آن زیبایی تصویر قله درون آب ، دیگر قابل رویت نبود.

ساعت 11به چشمه پونه ی سر سبز و مملو از گل و گون رسیدیم.آب سرد چشمه ، خستگی را از تن تک تک ما به در برد.قله با اقتدار جلوی دید ما نمایان بود.در دهلیز ها وشیارهای جبهه ی شمالی ، برف چالهایی دیده می شد که نشان از مسیر سخت قله می داد.

بعد از کمی استراحت ، عده ای از دوستان به سمت قله به راه افتادند اما به دلیل کمی تجهیزات ، موفق به صعود نشدند. تنها هفت نفر از اعضای گروه توانستند بر بام این قله بایستند .بعد از برگشت دوستان، همگی در چشمه پونه ناهار خوردیم .سپس مسیر را به طرف کد کن ادامه دادیم تا ساعت 17 به محل مینی بوس ها رسیدیم.

هر چند دیگر اجازه ی صعود به این قله را ندارم

اما بسیار خوش حالم که توانسته ام دو بار بر فراز این قله بایستم و سختی های آن را تجربه کنم.