بازگشت به طبیعت - باغشن گچ به آبقوی از مسیر دره ی میل
باغشن گچ به آبقوی از مسیر دره ی میل
آن چه که هر روز در نگاه من زیبا تر می نماید، همچنان که عمر می گذرد، عشق وشکوه و نازکی آنست.
پس یک روز زیبای زمستانی دیگر را در دل طبیعت با دوستی دوستان این گونه آغاز کردم:

در ساعت 7:30 از معدن گچ باغشن گچ با وجود سردی هوا به سمت شمال در مسیر رود خانه به راه افتادیم.البته سطح رود خانه را یخ پوشانده بود و باید با احتیاط از آن گذر می کردیم.بعد از حدود 50 دقیقه به دو راهی که سمت شمال غرب آن به طرف یال چهل قیز (مسیر قله زرگران و بینالود) وسمت غرب که به منطقه ی هاو و دره ی میل منتهی می شود رسیدیم.

در این جا توقفی برای صبحانه داشتیم که بعد از صرف صبحانه ساعت 9 به راه افتاده و بعد از پیچ و خمهای زیادی که در طول مسیر داشتیم به آبشار میل که یخ زده بود و منظره ی زیبایی را به چشمان ما هدیه می داد در 10:30 رسیدیم.

نیم ساعتی را جهت خوردن چای آتشی وعکس گرفتن از مناظر گذراندیم وبعد به سمت شرق ادامه ی مسیر دادیم.
 با این که امسال برف کمی باریده بود اما توانستیم مدت کوتاهی را روی برف ها گام برداریم و به قله ی میل با ارتفاع 1907 متر در 11:50برسیم. از بالای این قله ،قله ی صد و بیستی قابل رویت بود.

بالاخره مسیر را به سمت جنوب ادامه داده تا 13:20 به دره ی شور آب برای صرف ناهار و استراحت رسیدیم.
بعد از ناهار طی یک ساعت پیاده روی در ساعت 15:30 به انتهای مسیر (مجتمع فولاد خراسان در آبقوی) رسیدیم
امروز هم در کنار همنوردان خوبمان، روز شیرین و دلچسبی را تجربه کردیم.