بازگشت به طبیعت - قله ی جُستی
قله ی جُستی
کاش می توانستید با بوی خوش زمین زندگی کنید
ومانند گیاهان هوایی ،
تنها روشنی آفتاب ، خوراک شما باشد.       " جبران خلیل جبران "

روز دیگری را با دوستان خوب همنوردم ، این گونه آغاز کردم :

ساعت 8 از دهنه ی سنکلیدر ( از توابع شهرستان سبزوار ) شروع به حرکت کردیم و بعد از نیم ساعت پیاده روی ، در آبگیر باغ چنار جهت صرف صبحانه توقفی داشتیم که گروه صبا هم در این منطقه حضور داشتند و برنامه ی آن ها هم قله ی جستی بود.
بعد از صبحانه ، ساعت 9:10 از باغ چنار به سمت شمال به راه افتادیم .
پس از طی مسافت کوتاهی ، به دو راهی رسیده ،که سمت راست به تک مشو  ، که در نهایت به قله ختم می شد وسمت چپ ، که مسیر طولانی تری برای رسیدن به قله بود.راهنمای برنامه مسیر طولانی تر را انتخاب نموده وبعد از عبور از چند دره ، درساعت 11:40 به انتهای دره رسیدیم .در این جا قله ای صخره ای و زیبا خود نمایی می کرد .
سپس به سمت شمال غرب ادامه ی مسیر داده تا در ساعت 12:10 بعد از طی 9/3 کیلومتر کوه پیمایی ، به قله ی جستی با ارتفاع 1909 متر رسیدیم .

بعد از استراحتی کوتاه ، حرکت کرده ودرساعت 13:30 در کلاته ای جهت صرف ناهار توقف کردیم.بعد از یک ساعت ، به مسیرمان ادامه داده ، تا در ساعت 16 به روستای شور گشت جهت برگشت به خانه رسیدیم .

یادمان باشد قدر آرام و کام لحظه های خوب با دوستان را دریابیم.